Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges i SEK, svenska kronor inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt betalsätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen.
Fast fraktkostnad på 45:- tillkommer på alla ordrar för kläder och 69:- för ordrar innehållande tyg. (innehåller er order både kläder och tyg så är frakten 69:-)
Paketen skickas sedan med Postnord eller med DHL.

Betalsätt

Betalning sker via Klarna Checkout, banköverföring, kortbetalning, delbetalning eller faktura.
Väljer ni faktura som betalalternativ så aktiveras och skickas denna till den mailadress ni angivit först efter att ordern skickas härifrån.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas vid genomförd order till den mailadress ni uppgav vid beställning (kontrollera er skräpinkorg om ni inte hittar inte den).
En orderbekräftelse är dock ingen garanti för att en vara finns i lager. I de fall produkter saknas i lager kommer ni fortast möjligt att bli kontaktade via den mailadress ni uppgav vid beställning.

Beställning

Om beställaren är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan beställningen genomförs.

Då produkterna i de allra flesta fall sys upp efter beställning så finns det risk att ett tyg tar slut trots att lagerstatusen säger annat.

Lagerstatusen är endast ett ungefärligt uppskattat antal plagg som finns i lager. Om ett tyg tar slut trots att en beställning är lagd så kommer ni fortast möjligt bli kontaktade via den mailadress ni uppgav vid beställningen.

Vi försöker så gott det går att ge en rättvis färgåtergivelse på plaggen och på tygerna, men beroende på skärmar och inställningar på datorer, mobiltelefoner och surfplattor så kan dessa skilja från det verkliga utseendet. Detta innebär att upplevda färgavvikelser av färg och ton inte är ett godkänt skäl för reklamation.

Plaggens printplacering (placering av tryck och motiv) kommer att variera från plagg till plagg och inte se ut exakt som den visade bilden på hemsidan. Vi tar det ej som en godkänd reklamation på grund av att man är missnöjd med printplaceringen.
Vi kommer däremot att alltid försöka få en så bra printplacering som möjligt på varje plagg och se till att någon av tygets ”huvudpersoner” alltid finns med.

Beställer ni ordrar vid olika tillfällen så kan ”samma” färg på ett tyg eller kantband/mudd skilja sig något åt i nyanserna då vi inte kan garantera att dessa kommer från samma rulle.
Vill ni vara säker på att få exakt samma färg så måste plaggen beställas på en och samma order.

Våra egendesignade tyger

Alla tyger som är designade av mig, Hanna Sjöstrand, kommer vara markerade med ”Designat av Hanna Sjöstrand” samt ”Copyright”.
Dessa mönster är exklusivt designade och tryckta endast för NoElDo AB.

Vi har ej återförsäljare till våra egendesignade tyger och det är ej tillåtet att sälja våra tyger som metervara.

Säljer ni tyget vidare i 2:a hand så informera köparen om NoElDo:s villkor.

Vi säljer ej våra tyger rabatterat vid köp av hela rullar.

Alla våra tyger är tryckta i Europa och enligt GOTS, både tyg och färg. De är tillverkade i 95% bomull 5% elastan, 200gr/m2. Bredden på tyget kan variera något men det står tydligt vid respektive tyg vilken bredd det har.

Vi säljer våra tyger per dm. Vi klipper endast tygerna i hela bitar och delar alltså ej upp en och samma design i två eller flera klipp.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på tygerna. Om detta uppstår så kontaktas ni snarast. Det tar då ca 2 veckor för tryckeriet att trycka nytt och er order kommer skickas så fort det nya tyget inkommer.

Frakten för tyg är 69:- för mängd uppemot 20kg, sedan tillkommer frakttillägg enligt distributörens tariffer.

Vi tar ej emot reklamationer på tyg som är tvättat eller klippt i. Önskar du skicka tillbaka ett oanvänt tyg så står du själv för returfrakten samt ansvaret för att paketet kommer fram.

Poäng
NoElDo:s poängsystem gäller endast på produkter till ordinariepris. Det går inte att använda intjänad bonus om du endast handlar produkter som är prissänkta, du kommer inte heller då att tjäna några poäng.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande/ditt mail till oss måste det klart framgå att du ångrar dig innan du skickar tillbaka några produkter. Ångerfristen börjar gälla från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du utnyttjar din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte lov att använda den, men såklart försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är oförsiktig så förlorar du din ångerrätt.
Vid köp av våra tyger så kan du ej ångra ditt köp om tyget är klippt i eller tvättat. Kontrollera därför alltid noga dina produkter så fort du mottagit dem.

För att utnyttja din ångerrätt så ska mailkontakt ske med oss via kundtjanst@noeldo.se innan några varor skickas tillbaka. Vi kommer ej att behandla några returnerade varor förrän kontakt har skett via mail.

Du står själv för fraktkostnaden tillbaka och även för ansvaret under leveransen. Se därför till att packa ordentligt så att produkterna ej kommer till skada. Vi rekommenderar även spårbar frakt då ingen återbetalning sker om varorna kommer bort under leveransen.

Skicka ej mot postförskott, dessa varor kommer ej att hämtas ut.

Vid köp från kategorin ”Designa själv” så gäller ej ångerrätten då ni designar och väljer era tyger fritt och sätter en tydlig personlig prägel på dom. Ångerrätten gäller inte heller prissänkta produkter.

Byte

NoElDo tar ej emot byten av kläder då dessa sys upp efter beställning, detta gäller både produkter till ordinarie och reapriser. Du hittar ungefärliga mått via länken som heter ”Storleksguide”.
Gäller ditt byte ett tyg så ska din produkt vara i nyskick, ej tvättad, klippt i eller på annat sätt förändrat eller påverkat. Mailkontakt ska ske på kundtjanst@noeldo.se innan du skickar tillbaka något för att ditt byte ska behandlas. Det är du som har ansvaret för paketet och leveransen tillbaka till oss och du står även för fraktkostnaden. Vi rekommenderar spårbar frakt då vi ej tar ansvar för paket som kommer bort. Vid byte så står ni också för den nya varans fraktkostnad.

Leveranser

NoElDo’s kläder sys upp efter din beställning. Tiden från beställning till att de skickas ligger normalt inom 5-10 arbetsdagar. Vid realisationer (prissänkningar) eller ovanligt hög belastning så kan tiden komma att förlängas.

Leveranserna skickas med varubrev via Postnord eller till er närmsta utlämningscentral (Service Point) med DHL, vilka har en leveranstid på vanligtvis 2-3 arbetsdagar efter att er order är inlämnad.

Det går i vissa fall bra att samfrakta er beställning om ni önskar lägga till produkter i er tidigare order, viktigt är att alltid maila oss på kundtjanst@noeldo.se innan för att se så er tidigare order inte redan är skickad.

Frakt för tyger 69:-. Frakt för barnkläder 45:-. Presentkort 0:-.
Handlar ni från mer än 1 kategori så gäller frakten för den dyrare produkten. Väljer ni en billigare frakt än vad era produkter innehåller så kommer den automatiskt korrigeras till den rätta utan att vi meddelar er.

Ej uthämtat paket

Ej uthämtade varor kommer att returneras till NoElDo. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad och på ditt ansvar om inte varan är defekt eller om vi har packat fel.

Reklamation

Vid en eventuell reklamation ska mailkontakt alltid ske via kundtjanst@noeldo.se innan du skickar tillbaka några produkter. Vi behandlar inga varor som saknar denna kontakt utan inväntar då mail från er först.

Kontrollera alltid era produkter så fort ni fått hem dem och meddela oss omgående via mail om något fel upptäckts på produkten.

Vi kommer då inom 3 arbetsdagar att skicka er en frankerad returpåse.

I första hand kommer en ny vara att skickas till er i samma storlek och utförande. Finns varan ej kvar i lager har ni rätt till likvärdig vara eller att återbetalning sker till ert konto.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjar din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottagit varan. Du får själv betala returkostnaderna när du utnyttjar din ångerrätt och vi återbetalar ej fraktkostnaden som betalades vid beställningen. Vid en eventuell tvist så rättar sig NoElDo efter beslut från ARN (allmänna reklamationsnämnden). Se även konsumentverket distansavtalslagen & e-handel.

Ansvar för fel

NoElDo ansvarar för eventuella felaktigt levererade beställningar och dessa korrigeras fortast möjligt när ni har kontaktat och informerat oss om detta. Vi reserverar sig för eventuella fel i texter och priser.

Övrigt

Ordrar som är bekräftade går i vissa fall att korrigera, kontakta oss via kundtjanst@noeldo.se så kikar vi på möjligheten. Det går givetvis bra att lägga till plagg i lagda ordrar så länge vi inte aktiverat den hos Klarna, kontakta oss bara på mailadressen ovan.

Det är inte möjligt att göra ändringar i våra mönster utan alla plagg sys efter samma mönster.